pátek 12. dubna 2013

30 let osobních počítačů v Československu

V pondělí se na FEL ČVUT v Praze konala akce ke zmíněnému výročí a pár aktivních pamětníků přispělo přednáškami. Na netu byl k mání přímý přenos a záznam se objevil dnes na trubkách v kanálu Altairis, s.r.o., kde najdete i další zajímavé záznamy. Původně jsem to chtěl jen odkázat na G+, ale nasralo mě to hláškou o spamu, když jsem vložil adresy všech čtyř dílů do jednoho příspěvku, tak to dám raději sem a tam jen odkaz sem :)  ...


Sám jsem začínal na Didaktiku M, který jsem dostal od babičky, která pochopila, že bez počítače by mladý muž neměl vyrůstat, v roce 1991. Dlouho před tím jsem se na něj chodil dívat dolu na Václavák, kde jsem nakupoval i elektronické součástky na první krystalku a v noci se mi zdálo o tom, jak mé prsty rejdí po jeho klávesnici (ještě jsem nevěděl jak moc je ta klávesnice na houby). Babička se mě ptala: "A opravdu nechceš Atari?" Nechtěl jsem, měl jsem ty správné kamarády s těmi jedinými správnými počítači (přinejmenším) založenými na ZX Spectru :) Basic, UDG, Assembler Z80, fůru času jsem strávil před televizí, která zobrazovala ve dvou třetinách obdélníčku uprostřed obrazovky nesmysly (kód disassemberu VAST v obrazové paměti, aby nepřekážel) a ve zbývající třetině pár disassemblovaných řádků nahraného programu, nejčastěji hry, ze které jsem lovil muziku pro zvukový modul AY, který jsem si dokopuil. SQ Tracker byl pak první software, který jsem si koupil, jinak "dvojče" od Hitachi byl můj nejlepší kamarád a externí vstup pro počítač zvládnul šroubovák, pilník a dva dráty s jedním odporem přiletované přímo na nahrávací magnetickou hlavu kazeťáku. A samozřejmě jsem pařil gamesky... A pak přišly Widle, deset let temna a procitl jsem až s Ubuntu :)











Žádné komentáře:

Okomentovat

Zkuste prosím při komentováni používat místo volby Anonymní volbu Název/adresa URL, kde vyplníte nějakou přezdívku, adresu zadávat nemusíte. Vědět, které příspěvky jsou od jednoho člověka, je fajn. Díky.

Pokud by se vám náhodou odeslaný komentář na stránce nezobrazil, vytáhnu ho z koše hned jak si toho všimnu. I Google spam filter se občas sekne.