středa 5. června 2013

Aktualizuju, aktualizuju a najednou koukám, že nevidím...

Bylo nebylo... Dnes jsem jako obvykle spustil apt, aby mi aktualizoval mé Ubuntu 13.04 s ppa ubuntího GNOME Shellu. Vyběholo toho hodně, tak si říkám "spustím rovnou dist-upgrade ať to nedělám na etapy" a tak jsem učinil. Byl jsem přesvědčen, že vidím informaci o tom, že přibude přes mega, oproti původním pár kilům, takže se opravdu budou instalovat nějaké ty novoty. Upgrade proběhl a na panelu GS byly některé ikony nahrazeny hnusnými výchozími. OK, restartuju celý systém, viděl jsem tam i jádro. Spustil jsem tedy příkaz reboot a šel umýt pánev od večeře. Když jsem se vrátil, byly monitory černé (tedy tak, jak mohou být LCD černé, když nejsou vyplé). Ha, nějaká zrada.. že by driver AMD grafiky kvůli novému kernelu? Vlezu do terminálu a cvičně zkouším restart LightDM. Hohooo, tak to je hlína, service lightdm neexistuje! Kontrola Unity i GS potvrdila, že ani tyto desktopy v systému nejsou. Tož jsem je zas nainstaloval a spustil LightDM, ovladač od AMD zahrál všemi barvami, ten to dneska skutečně neposral. Zmizelo i KDE, DWM, ... Kecám, ty jsem přehlédl.. V nabídce sezení zbylo i Cairo Dock (GNOME), ovšem bez Cairo Docku.

Zatím nevím, co se přesně stalo, jisté je jen to, že ještě pár dní budu doinstalovávat aplikace, které zmizely. Ne proto, že by to tak dlouho trvalo, ale že postupně budu přicházet na to, co mi chybí. A zmizelo opravdu úplně všechno, co mělo závislost na GNOME.

Takže poučení zní - čum na to co ti ten apt píše pořádně vole! ;)

3 komentáře:

  1. To je tak když se snažíme být chytřejší než tvůrce OS a cpeme do něj různé ppa a navíc rovnou pouštíme dist-upgrade a ještě si jako vůl ani nepodíváme co bude dělat. :))
    Já když jsem odebíral balík Gnome-bluetooth tak mi také smazal skoro všechny hry... Proč netuším :)) Některé závislosti jsou záhadné...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My se nesnažíme být chytřejší než tvůrce, my jen polevujeme v bdělosti při tom prasení ;) Pravdou je, že ten mix 13.04 a GS ppa je dost divočina, takže bdělost na místě rozhodně je. Například ani nefunguje Centrum Softwaru. Ještě že mám SSD a 30Mbit, takže instalace čehokoliv je zdržení na pár sekund :)

      Vymazat
    2. Jj taky už jsem občas přišel na to že přeinstalace je se vším všudy do hodiny hotová a tudíž oprava která mi zabere více jak hodinu považuji za ztrátu času... Ale občas to člověku nedá a chce přijít tomu na kloub, to je taková ztráta času ale co mám dělat když mě to baví :))

      Jediné co se mi líbí na Linuxu je že to má vždy nějaké logické vysvětlení, oproti Windows :)

      Vymazat

Zkuste prosím při komentováni používat místo volby Anonymní volbu Název/adresa URL, kde vyplníte nějakou přezdívku, adresu zadávat nemusíte. Vědět, které příspěvky jsou od jednoho člověka, je fajn. Díky.

Pokud by se vám náhodou odeslaný komentář na stránce nezobrazil, vytáhnu ho z koše hned jak si toho všimnu. I Google spam filter se občas sekne.