sobota 25. ledna 2014

Ovladače tiskáren Canon pro Ubuntu z ppa

Potřeboval jsem po čase znovu zprovoznit tiskárnu Canon Pixma ip4500 a opět jsem to musel hledat na netu, neb jsem zapomněl. Tak proč si to příště nenajít tady. Na stránkách Canonu se nějaké ty linuxové ovladače sehnat dají, ale pamatuju si, že mi to kdysi tisklo hrozně a je tu o něco jednodušší způsob v podobě ppa, který obsahuje ovladače na "tisíc" dalších tiskáren Canonu. Pro tu mou herku sice stále není k dispozici 64bit ovladač, ale ten 32bit funguje dobře a Ubuntu již nějaký ten pátek míchání architektur zvládá bez přemlouvání. ...



Takže:

sudo add-apt-repository ppa:michael-gruz/canon-trunk
sudo apt-get update

a v mém případě:

sudo apt-get install cnijfilter-ip4500series

Pro výpis v ppa dostupných ovladačů, můžete spustit příkaz:

apt-cache search cnijfilter

Nakonec jen přidám tiskárnu do systému a tisknu.

Zdroj:
https://launchpad.net/~michael-gruz/+archive/canon-trunk

6 komentářů:

  1. A neni nco podobneho i pro tiskarny Xerox. Konkretne se snazim zprovoznit Xerox Phaser 3100 MFP a zatim bez vysledku. jinak tiskarna pred nekolika lety uz fungovala. http://forum.ubuntu.cz/index.php?topic=70362.0

    OdpovědětVymazat
  2. Skoda, pro mne s krizkem po funuse. Mozna.
    Pred par tydny me ve Wheezy moje LBP-3010 uz definitivne tak nasr*la, ze jsem ji dal do haje.
    V 10.04 jsem ji jeste celkem rozumne rozjel, ale v Debianu uz ne.
    Koupil jsem jetou HP s full duplexem a je to opravdu plug and play ;-)
    Canon never more...

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj,rád bych si zapojil takto svou tiskárnu canon, ale nevím, kam psát ty výšeuvedené příkazy c rámečkách .... nejsem fakt odborník...podaří se mi to vůbec nějak zprovoznit ?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Příkazy se píší do terminálu. Otevřeš ho nejrychleji CTRL+ALT+T. Ty příkazy nemusíš opisovat. Stačí je jen označit a pak do terminálu kliknout kolečkem myši. Takto se tam překopírují.

      Vymazat
    2. Pokud máš tu MP250, změníš příkaz pro instalaci na:
      sudo apt-get install cnijfilter-mp250series

      Vymazat

Zkuste prosím při komentováni používat místo volby Anonymní volbu Název/adresa URL, kde vyplníte nějakou přezdívku, adresu zadávat nemusíte. Vědět, které příspěvky jsou od jednoho člověka, je fajn. Díky.

Pokud by se vám náhodou odeslaný komentář na stránce nezobrazil, vytáhnu ho z koše hned jak si toho všimnu. I Google spam filter se občas sekne.